Här hittar du de vanligaste frågorna vi får. Skulle du inte finna svaret här är du välkommen att kontakta oss.
Vad är era administrations- och insamlingskostnader?
Vi har missat sista datum för att rekvirera och redovisa nationella bidrag. Vad händer nu?
Kan vi göra en nationell ansökan, fast vi inte vet exakt vilket datum vår aktivitet ska ske?
Kan skolor/fritidshem/gruppboenden eller privatpersoner ansöka om nationella bidrag?
Kan vi söka bidrag om vi är en ridklubb/idrottsklubb som samarbetar med kommunen/gruppboenden/särskolor/habiliteringen?
När betalas beviljade nationella bidrag ut?
Kan jag få skattereduktion för gåvor till Radiohjälpen?
Sparar ni mina uppgifter ifall jag ger en gåva?
Vem kan ansöka om bidrag för nationell verksamhet?
Hur beställer jag en minnesgåva?
Till vilken adress ska vi skicka en kallelse till bouppteckning?
Vi önskar stödja en av era insamlingar med eventuella minnesgåvor vid en anhörigs begravning, vad skriver vi i dödsannonsen?
När är sista ansökningsdatum för nationella ansökningar?
Kan jag ge en gåva från utlandet?
Vilka är Radiohjälpens partnerorganisationer?
Hur vet jag att min gåva kommer fram?
Kan jag få en kvittens på min inbetalning?
Vilka kan söka medel internationellt?
Hur blir vi en partnerorganisation?
Vi använder cookies på denna hemsidan för att skapa en bättre upplevelse för våra besökare.
Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder cookies. Läs mer om cookies