Radiohjälpen välkomnar två nya medarbetare

Publicerad 2021-06-03
Radiohjälpens nya medarbetare Elisabet Gadman och Mehrnaz Taklif bidrar med värdefulla kompetenser och erfarenheter.

Radiohjälpen har glädjen att presentera två nya medarbetare: Mehrnaz Taklif som ekonomi- och kansliassistent, och Elisabet Gadman, programansvarig handläggare för den internationella verksamheten.

Stiftelsen Radiohjälpen har fått en unik möjlighet att nyanställa för att fylla vakanserna efter medarbetare som valt att avsluta sina mångåriga anställningar.

Mehrnaz Taklif är utbildad ekonom med examen inom mänskliga rättigheter med erfarenhet från arbete inom civilsamhället, bland annat från föreningen Latinamerikagrupperna och paraplyorganisationen Concord Sverige. Mehrnaz är även styrelsemedlem och aktivitetsansvarig inom Rädda Barnens lokalförening i Stockholm.

-Det är en ära att få vara del av ett fantastiskt kansli med så fina värdegrunder och kompetenta medarbetare. Jag har själv en bakgrund av krig och flykt och det är underbart att se människors goda vilja för de som har det mindre gott ställt, säger Mehrnaz, som påbörjade sin tjänst tredje maj 2021.

-Radiohjälpen har en särskild plats i folkets hjärtan och arbetet som utförs här visar att civilsamhället fortfarande lever även om annat skulle brista. Tack för förtroendet och att Ni valde mig som en del av ert team.

Elisabet Gadman tillträder tjänsten som programansvarig handläggare för den internationella verksamheten 30 augusti 2021. Elisabet har lång erfarenhet av att leda humanitära insatser och utvecklingsprogram. Hon kommer närmast från Svenska Röda Korset där hon framgångsrikt har byggt upp organisationens humanitära verksamhet i Latinamerika och Karibien. Elisabet har tidigare även bland annat arbetat för FN-organet UNICEF i Moçambique och för EU:s utrikestjänst i Bryssel.

-Det ska bli mycket roligt att ansluta till Radiohjälpen och tillsammans med skickliga och engagerade kollegor och partnerorganisationer arbeta för att hjälpa människor världen över. Radiohjälpen har med sin räckvidd och sitt höga förtroende en särställning inom svenskt bistånd och det är med både entusiasm och ödmjukhet som jag ansluter till verksamheten.

I samband med dessa nyanställningar har två kollegor internt fått möjligheten att erbjudas nya tjänster inom organisationen. Hanna Lindström är Radiohjälpens nya insamlings- och kampanjansvariga medarbetare och Jannike Fager tillträder som verksamhetscontroller hos Radiohjälpen.

Publicerad 2021-06-03
Uppdaterad 2021-06-03
Vi använder cookies på denna hemsidan för att skapa en bättre upplevelse för våra besökare. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder cookies. Läs mer om cookies