Radiohjälpen högst i anseende visar mätning

Stiftelsen Radiohjälpen toppar även 2023 anseendeindex för organisationer, visar den årliga mätningen som görs av Kantar Public. Vi är tacksamma för förtroendet, en viktig utgångspunkt för att fortsätta arbetet med att rädda liv och lindra nöden runt om i världen, och även göra skillnad i Sverige.
2023 års mätning av anseendet hos organisationer är publicerat. Resultatet visar att Stiftelsen Radiohjälpen landar på ett anseende på 68, vilket är högst bland de organisationer som mätts. Mätningen utgör allmänhetens upplevelse av organisationer i Sverige, enligt Kantar Public och sammanfattar årets resultat för Radiohjälpen i rapporten:
”Även i år toppar Radiohjälpen listan, men fem punkter lägre jämfört med i fjol. Resultatet drivs dock fortfarande av organisationens synlighet i samband med stöd- och insamlingskampanjer till förmån för Ukraina."
En organisations anseende utgörs av:
-
Övergripande allmänt rykte,
-
Personligt intryck,
-
Tillit,
-
Framgång,
-
Kvalitet.
Det som påverkar en organisations anseende mest är, enligt rapporten:
-
En organisation jag gillar och respekterar,
-
Trovärdiga i media,
-
Bidrar positivt till samhället,
-
Konstruktiva lösningar inom sitt område.
Stiftelsen Radiohjälpen hade även förra året, 2022, det högst uppmätta anseendet bland de organisationer som ingick i mätningen, med ett anseendeindex på 73. Detta anseende var det högsta som uppmätts sedan mätningen startade.
Fortsätt gärna att stötta Radiohjälpens arbete genom att swisha valfri summa till 9019506. Tack för din gåva!
Uppdaterad 2023-05-25
Aktuellt

Musikhjälpen 2025: Alla barn har rätt att gå i skolan
Den 1-7 december sänds Musikhjälpen från Stora torget i Karlstad. Årets tema är ”Alla barn har rätt...

Starkt engagemang för Världens Barn – insamlingen fortsätter
När höstens kampanjveckor för Världens Barn summerats har 48,7 miljoner kronor samlats in....

Visa att du Står upp för Världens Barn
Runt om i världen lider många av världens barn till följd av kriser och katastrofer. Visa att du...