Radiohjälpen högst i anseende visar mätning

Publicerad 2023-05-25

Stiftelsen Radiohjälpen toppar även 2023 anseendeindex för organisationer, visar den årliga mätningen som görs av Kantar Public. Vi är tacksamma för förtroendet, en viktig utgångspunkt för att fortsätta arbetet med att rädda liv och lindra nöden runt om i världen, och även göra skillnad i Sverige.

2023 års mätning av anseendet hos organisationer är publicerat. Resultatet visar att Stiftelsen Radiohjälpen landar på ett anseende på 68, vilket är högst bland de organisationer som mätts. Mätningen utgör allmänhetens upplevelse av organisationer i Sverige, enligt Kantar Public och sammanfattar årets resultat för Radiohjälpen i rapporten:

”Även i år toppar Radiohjälpen listan, men fem punkter lägre jämfört med i fjol. Resultatet drivs dock fortfarande av organisationens synlighet i samband med stöd- och insamlingskampanjer till förmån för Ukraina."

En organisations anseende utgörs av:

  • Övergripande allmänt rykte,
  • Personligt intryck,
  • Tillit,
  • Framgång,
  • Kvalitet.

Det som påverkar en organisations anseende mest är, enligt rapporten:

  • En organisation jag gillar och respekterar,
  • Trovärdiga i media,
  • Bidrar positivt till samhället,
  • Konstruktiva lösningar inom sitt område.

Stiftelsen Radiohjälpen hade även förra året, 2022, det högst uppmätta anseendet bland de organisationer som ingick i mätningen, med ett anseendeindex på 73. Detta anseende var det högsta som uppmätts sedan mätningen startade.

Fortsätt gärna att stötta Radiohjälpens arbete genom att swisha valfri summa till 9019506. Tack för din gåva!

Publicerad 2023-05-25
Uppdaterad 2023-05-25
Vi använder cookies på denna hemsidan för att skapa en bättre upplevelse för våra besökare. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder cookies. Läs mer om cookies