Insamling för Världens Barn under Melodifestivalen 2025

Lidande bland barn i världen ökar. Allt fler barn hungrar, barn tvingas från sina hem och många barn lever mitt i krig och konflikt. Därför är insamlingen för Världens Barn i fokus för insamling i samband med Melodifestivalen 2025.
Innan varje sändning av Melodifestivalen uppmanas allmänheten att bidra till Världens Barn, Radiohjälpens största kampanj för barns rättigheter. Världens Barn-kampanjen kämpar för att alla barn ska få vara barn.
Lidandet bland barn blir allt större idag, alltför många barn går inte i skola och många barn påverkas av krig och konflikter. Barn är en överrepresenterad grupp bland människor på flykt. Den globala hungerkatastrofen drabbar barn svårt och många barn lever på gränsen till svält. Barn dör varje år av sjukdomar som går att stoppa.
Världens Barn gör barndomar möjliga
Världens Barn är Radiohjälpens största återkommande kampanj för barns rättigheter. Insamlade medel fördelas till sökande partnerorganisationer till Radiohjälpen. Världens Barn-insamlingen runt om i landet organiseras av Riksinsamlingen som samordnar ett stort antal svenska organisationer och volontärer över hela landet.
Här kan du se Världens Barn-appellen inför Melodifestivalen.
Stöd Världens Barn
Gör barndomar möjliga - stöd Världens Barn genom att swisha till 90 19 506, märk din gåva ”Världens Barn”.
Gåvor kan även sättas in via plusgiro till 90 1950-6, märk med ”Världens Barn”.
Och välj gärna Radiohjälpens nummer när du röstar på din favoritlåt i Melodifestivalen!
Tack för din gåva!
Uppdaterad 2025-01-31
Aktuellt

Musikhjälpen 2025: Alla barn har rätt att gå i skolan
Den 1-7 december sänds Musikhjälpen från Stora torget i Karlstad. Årets tema är ”Alla barn har rätt...

Starkt engagemang för Världens Barn – insamlingen fortsätter
När höstens kampanjveckor för Världens Barn summerats har 48,7 miljoner kronor samlats in....

Visa att du Står upp för Världens Barn
Runt om i världen lider många av världens barn till följd av kriser och katastrofer. Visa att du...